3 kernvragen over digitale transformatie die waterschappen en drinkwaterbedrijven moeten beantwoorden

Bij waterschappen en drinkwaterbedrijven wordt in toenemende mate geëxperimenteerd met het toepassen nieuwe technologieën zoals Artificiële Intelligence (AI). Voorbeelden zijn het verlagen van onderhouds- en vervangingskosten door voorspellend onderhoud en het optimaliseren van zuiveringsprocessen met voorspellingen over inkomend water. Steeds meer bestuurders en topmanagers hebben de overtuiging dat waterschappen en drinkwaterbedrijven met de toepassing van nieuwe technologieën het watermanagement fundamenteel kunnen verbeteren. Sterker nog, deze technologieën blijken essentieel om adequaat te
kunnen reageren op toenemende droogte en extreme neerslag, het waarborgen van de drinkwaterkwaliteit en het garanderen van de beschikbaarheid van infrastructuur. In veel waterschappen en drinkwaterbedrijven speelt dan ook de vraag hoe deze fundamentele transformatie georganiseerd moet worden.

Ik heb op basis van mijn contacten bij waterschappen en drinkwaterbedrijven en verschillende projecten drie 3 kernvragen opgesteld die waterschappen en drinkwaterbedrijven over digitale transformatie moeten beantwoorden. Dan heb ik het niet alleen over kansen en valkuilen voor bestuurders en topmanagers in de watersector, maar ook over de acties die ze moeten ondernemen om van de digitale transformatie een succes te maken. Nieuwsgierig? Download het whitepaper.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *